FAQ keuken
Onze showroom is 6 dagen in de week geopend. Via deze link vind je de actuele openingstijden.
Reguliere openingstijden
Maandag | 09.30 – 17.30 uur |
Dinsdag | 09.30 – 17.30 uur |
Woensdag | 09.30 – 17.30 uur |
Donderdag | 09.30 – 21.00 uur |
Vrijdag | 09.30 – 17.30 uur |
Zaterdag | 10.00 – 17.00 uur |
Na het maken van een afspraak ontvang je een bevestigingsmail. In deze mail vind je de keuzehulp. Vul deze in.
Hoe kun je het beste voorbereiden op de afspraak?
1. Laat je online inspireren via Pinterest.
Heb je een account? Maak een bord aan voor je keuken, badkamer en/of woonvloer. Dit bord kun je in de keuzehulp delen met de adviseur.
Heb je geen Pinterest account? Sla dan de afbeelding die je mooi vindt op, upload de afbeelding in de keuzehulp.
2. Vul thuis alvast de keuzehulp in, de link vind je in de afspraakbevestiging.
3. Bekijk de virtuele tour.
Onze adviseur maakt aan de hand van de keuzehulp een persoonlijke route voor je in onze 4.500 m2 grote showroom.
Onze adviseurs zijn dagelijks druk met afspraken. Hierdoor zijn ze telefonisch slecht te bereiken. Natuurlijk kun je hem of haar wel mailen. Stel gerust je vraag; binnen 2 werkdagen mag je het antwoord verwachten.
Waar vind je het e-mailadres van jouw adviseur? Deze kun je terugvinden op het voorblad van je offerte/order. Je kan ook een e-mail sturen naar info@huysinc.nl, dan zorgen dat wij dat de mail bij de juiste adviseur terecht komt.
Wist je dat je via onze online tools zelf een badkamer, keuken of tegelvloer kunt ontwerpen? Of doe inspiratie op en bewaar jouw ontwerp.
Veel ontwerp-plezier!
Dit verschilt per project. Bekijk de technische omschrijving van de nieuwe woning of dit erbij zit. Wat komt het meeste voor? Er zit vaak een keukencheque of standaard keuken bij je nieuwbouwwoning. Deze kun je tijdens een afspraak in onze showroom helemaal naar wens laten aanpassen of uitkiezen.
Bij een project is er gekozen voor een basispakket keuken. Dat kun je bekijken in de showroom. De rest van jouw voorkeur en smaak kun je doorgeven via de keuzehulp. De keuzehulp vind je in de bevestigingsmail van je gemaakte afspraak. De adviseur ontvangt jouw keuzes en maakt een persoonlijke inspiratieroute voor je. Tijdens je afspraak bij ons in de showroom maakt de adviseur een mooie 3D-tekening.
Nog geen afspraak gepland? Bel 0418 - 55 66 66. De keuzehulp is er voor de keuken en/of badkamer. Hoe ziet de keuzehulp eruit? Neem hier alvast een voorproefje.
Dit verschilt bij elk project. Je kunt dit terugvinden in de technische omschrijving van je woning. Ook lees je in de technische omschrijving wat de financiële consequenties zijn.
Let op: Je dient dan ook zelf de plaatsing van de keuken te regelen. Koop je dit bij ons? Dan stemmen wij dit af met de aannemer en de ontwikkelaar.
Heb je een prachtige keuken gevonden bij ons? Dan checken wij je wensen en kijken of die bouwkundig gerealiseerd kunnen worden. Als dit mogelijk is dan berekenen wij meteen de bijbehorende bouwkundige aanpassingen aan de hand van je gekozen ontwerp. Ook houden we rekening met de installateur door te berekenen of je extra groepen nodig hebt voor je vaatwasser, combimagnetron of koffiezetapparaat.
Kies je ervoor om het in eigen beheer te houden? Dan moet je na oplevering van je woning alles zelf afstemmen met eigen leveranciers. Wat houdt dit in? Bij bouwkundige aanpassingen kun je denken aan het leggen van een dekvloer of het metselen van een extra muurtje. Een loodgieter verplaatst de waterleidingen voor je. En de elektricien verzorgt extra aansluitpunten. Met de schaarse beschikbaarheid van vaklieden is het natuurlijk fijn als Huysinc dit allemaal voor je regelt. Ook is alles klaar op het moment dat je de woning in gebruik neemt.
Onze showroom is 6 dagen in de week geopend. Via deze link vind je de actuele openingstijden.
Reguliere openingstijden
Maandag | 09.30 – 17.30 uur |
Dinsdag | 09.30 – 17.30 uur |
Woensdag | 09.30 – 17.30 uur |
Donderdag | 09.30 – 21.00 uur |
Vrijdag | 09.30 – 17.30 uur |
Zaterdag | 10.00 – 17.00 uur |
Samen gaan we aan de slag met het concretiseren van jouw keukenontwerp. Onze adviseur neemt de afmetingen van je huis als uitgangspunt en helpt je bij het kiezen van de juiste materialen en apparatuur. We zorgen ervoor dat elk detail van het ontwerp aansluit bij jouw huis en wensen. Het resultaat is een gedetailleerde 3D-tekening die je toekomstige keuken tot in de puntjes weergeeft.
Na het maken van een afspraak ontvang je een bevestigingsmail. In deze mail vind je de keuzehulp. Vul deze in.
Hoe kun je het beste voorbereiden op de afspraak?
1. Laat je online inspireren via Pinterest.
Heb je een account? Maak een bord aan voor je keuken, badkamer en/of woonvloer. Dit bord kun je in de keuzehulp delen met de adviseur.
Heb je geen Pinterest account? Sla dan de afbeelding die je mooi vindt op, upload de afbeelding in de keuzehulp.
2. Vul thuis alvast de keuzehulp in, de link vind je in de afspraakbevestiging.
3. Bekijk de virtuele tour.
Onze adviseur maakt aan de hand van de keuzehulp een persoonlijke route voor je in onze 4.500m2 grote showroom.
Dat heeft te maken met de sluitingsdatum. De sluitingsdatum is de datum waarop de aannemer start met het maken van de bouwtekeningen waar de leidingpunten voor de keuken, badkamer en toilet op staan. Dat betekent dat we voor sluitingsdatum de informatie over de opstelling van de keuken en het sanitair nodig hebben.
Wist je dat keukenmeubelen niet bestand zijn tegen desinfectiemiddelen. Het schoonhouden van je nieuwe keuken verlengt de levensduur. Hoe maak jij jouw keuken schoon? Wat is het juiste schoonmaakmiddel en wat moet je juist niet doen? Je vindt het allemaal in dit boekje vol onderhoudsadvies.
Download het boekje
Ja, dat kan zeker. Het inmeten vindt plaats nadat je de bestelling hebt geplaatst. Het inmeten is een belangrijk onderdeel van het proces. Tijdens het inmeten controleren wij of dat de aansluitpunten op de juiste positie zijn aangebracht en of dat de hoeken haaks zijn.
Om een inmeetafspraak te maken kun je contact opnemen met de afdeling planning via 0418 - 55 66 66. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 uur tot 16.30 uur
Zodra je weet wanneer jouw woning wordt opgeleverd kun je ons bellen voor een afspraak via 0418 - 55 66 04. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur.
We stemmen samen een week af waarin we de keuken bij jou gaan plaatsen. We plannen dit vervolgens in en informeren je op welke datums de keuken geleverd en geplaatst zal worden.
Om schades of vegen aan de muur te voorkomen adviseren we om de laatste afwerklaag aan te brengen na montage van de keuken. En om schades aan de vloer te voorkomen, adviseren we om de vloer af te dekken met stucloper. Onze transporteur en monteur zijn zeer ervaren met het leveren en plaatsen van een keuken, maar het is helaas nooit helemaal uit te sluiten dat er een ongelukje gebeurt.
Heb je een vraag? Bel 0418 - 55 66 04. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 17:00 uur
Ja. Want als de keuken geplaatst is, volgt de oplevering. Dit houdt in dat onze monteur samen met jou alle opleverpunten naloopt. Het is daarom belangrijk dat je hierbij aanwezig bent om ook eventuele vragen te kunnen stellen. Als alles helemaal in orde is, dient er getekend te worden voor akkoord.
Het verpakkingsmateriaal van de keuken wordt meegenomen door de monteur(s) of opgehaald na montage. Ophalen gebeurt uiterlijk twee werkdagen nadat de plaatsing van de keuken is afgerond. Het is handig om het verpakkingsmateriaal bijvoorbeeld buiten neer te leggen, op een plek uit de wind.
Heb je een vraag? Bel 0418 - 55 66 04. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur
Keukenmeubelen en montage: 5 jaar volledige garantie
Werkbladen: 1 jaar volledige garantie met uitzondering van houten werkbladen
Apparatuur: 2 jaar volledige garantie, aanvullende garantie fabrikant mogelijk
Accessoires (o.a.) verlichting: Fabrieksgarantie wisselend per leverancier
** In het onderhoudsboekje wordt ook aangegeven wat niet onder bovenstaande garantie valt (bijvoorbeeld gebruikersschade).
Je hebt standaard 2 jaar fabrieksgarantie op de keukenapparatuur. Bij veel merken kun je de garantie verlengen als je jouw apparaten registreert op hun website.
ATAG | 10 of 5 jaar
Bij aankoop van 4 apparaten of meer kun je de garantie 6 jaar verlengen boven op de standaard 2 jaar fabrieksgarantie. Bij ons warenhuys ontvang je nog eens extra 2 jaar garantie! Dat betekent 10 jaar garantie op je ATAG-apparatuur! Registreer dit via de ATAG-website.
Koop je 3 of minder apparaten van ATAG? Dan kun je de garantie verlengen met 3 jaar. Registreer je aankoop binnen 30 dagen via de ATAG-website.
AEG | 5 jaar
Bij aankoop van 4 apparaten of meer kun je de garantie 3 jaar verlengen boven op de standaard 2 jaar fabrieksgarantie.
Registreer jouw keukenapparatuur via de AEG-website.
Pelgrim | 8 of 5 jaar
Bij aankoop van 4 apparaten of meer kun je de garantie 6 jaar verlengen boven op de standaard 2 jaar fabrieksgarantie.
Koop je 3 of minder apparaten van Pelgrim? Dan kun je de garantie verlengen met 3 jaar. Registreer je apparaten binnen 30 dagen na levering/montage via de Pelgrim-website.
ETNA | 5 jaar
Bij aankoop van 4 apparaten of meer kun je de garantie 3 jaar verlengen boven op de standaard 2 jaar fabrieksgarantie.
Registreer jouw keukenapparatuur via de ETNA-website.
Gaggenau | 5 jaar
Bij gelijktijdige aanschaf van 4 of meer Gaggenau inbouwapparaten biedt Gaggenau je vijf jaar garantie aan. Dat houdt in dat je maar liefst drie jaar extra zekerheid ontvangt boven op de standaardtermijn van 2 jaar. Registreer je apparaten via de Gaggenau-website.
Siemens | 5 jaar
Heb je meer dan 4 inbouwapparaten van Siemens in jouw keuken? Dan ontvang je 3 jaar extra garantie bovenop de 2 jaar wettelijke fabrieksgarantie. Dat is in totaal 5 jaar zorgeloos genieten van jouw inbouwapparatuur. Registreer de apparaten via de Siemens-website.
NEFF | 5 jaar
Heb je meer dan 4 inbouwapparaten van Siemens in jouw keuken? Dan ontvang je 3 jaar extra garantie bovenop de 2 jaar wettelijke fabrieksgarantie. Dat is in totaal 5 jaar zorgeloos genieten van jouw inbouwapparatuur. Registreer de apparaten via de NEFF-website.
Bosch | 5 jaar
Je komt in aanmerking voor de verlengde garantietermijn wanneer je 4 of meer inbouwapparaten uit verschillende productgroepen tegelijk hebt aangeschaft. Registreer de apparaten binnen 3 maanden na levering/montage online via de Bosch-website.
Miele | 5 jaar
Bij aanschaf van vier of meer Miele-inbouwapparaten krijg je verlengde Garantie van Miele cadeau*. Dat betekent 5 jaar lang zekerheid op jouw nieuwe apparaten. Verzilver de verlengde garantie via de Miele website.
Koop je minder dan 4 Miele-apparaten? Dan kun je ook een servicecertificaat aanschaffen. Registreer je keukenapparatuur binnen 3 maanden na levering/montage, dan ontvang je 5 jaar garantie. Lees de voorwaarden op de Miele-website.
Bel de leverancier via het onderstaande telefoonnummer.
Leverancier | Telefoonnummer | Website |
AEG | 0172-468468 | www.aeg.nl |
Atag | 088-8821801 | www.atag.nl |
Bauknecht | 076-5306400 | www.bauknecht.nl |
Etna | 088-8821803 | www.hps.nl |
Gaggenau | 088 424 4030 | www.gaggenau.nl |
Novy | 088-0119110 | www.novynederland.nl |
Liebherr | 0297-239955 | www.buram.nl |
Miele | 0347-378888 | www.miele.nl |
Pelgrim | 088-8821802 | www.hps.nl |
Siemens | 088-4244020 | www.siemens.nl |
Whirlpool | 076-5306400 | www.whirlpool.nl |
Uiteraard verlenen we ook buiten de garantieperiode service op je keuken. Neem voor de mogelijkheden en geldende tarieven contact met ons op via telefoonnummer 0418-556600. Of mail je verzoek en contact- en adresgegevens naar service@dhomus.nl.
Je kunt deze melding rechtstreeks bij de betreffende fabrikant van het keukenapparatuur aanmelden. Zij kunnen in de meeste gevallen meteen een afspraak inplannen om de storing te verhelpen. Bekijk hiervoor de telefoonnummers van de leveranciers.
Leverancier | Telefoonnummer | Website |
AEG | 0172-468468 | www.aeg.nl |
Atag | 088-8821801 | www.atag.nl |
Bauknecht | 076-5306400 | www.bauknecht.nl |
Etna | 088-8821803 | www.hps.nl |
Gaggenau | 088 424 4030 | www.gaggenau.nl |
Novy | 088-0119110 | www.novynederland.nl |
Liebherr | 0297-239955 | www.buram.nl |
Miele | 0347-378888 | www.miele.nl |
Pelgrim | 088-8821802 | www.hps.nl |
Siemens | 088-4244020 | www.siemens.nl |
Whirlpool | 076-5306400 | www.whirlpool.nl |
Controleer waar de lekkage vandaan komt en sluit indien nodig het water af. Het kan voorkomen, dat na een paar keer gebruiken van de spoelbak de sifon los gaat zitten door het krimpen en uitzetten van de pakkingen. Dit gebeurt als gevolg van temperatuurverschillen van koud en warm water. Het advies is om de spoelbak, na een paar keer gebruik even handmatig aan te draaien om lekkage te voorkomen.
In het geval van gevolgschade adviseren we dit te melden bij je verzekeringsmaatschappij. Na het maken van een servicemelding bij onze service afdeling, nemen we contact met je op en zullen we de melding verder in behandeling nemen. Een melding maak je door jouw contactgegevens en foto’s te mailen naar service@dhomus.nl. Vermeld in het onderwerp dat het om een lekkage gaat.
Wanneer je, na bijvoorbeeld een onverhoopt schadegeval, een keukenonderdeel wenst te bestellen, dan kun je een melding maken op onze website. Ook voor een uitbreiding van je keuken kun je terecht bij onze serviceafdeling. Onze collega’s van de serviceafdeling nemen contact met je op als er aanvullende informatie nodig is. Zodra alle gegevens bekend zijn en er navraag bij de fabrikant is gedaan, kunnen we je een offerte toesturen.
Keukenapparatuur
Wil je onderdelen ten behoeve van apparatuur bestellen? Dan kun je vaak rechtstreeks bij de fabrikant van het apparaat terecht. Bekijk hiervoor de telefoonnummers van de leveranciers.
Leverancier | Telefoonnummer | Website |
AEG | 0172-468468 | www.aeg.nl |
Atag | 088-8821801 | www.atag.nl |
Bauknecht | 076-5306400 | www.bauknecht.nl |
Etna | 088-8821803 | www.hps.nl |
Gaggenau | 088 424 4030 | www.gaggenau.nl |
Novy | 088-0119110 | www.novynederland.nl |
Liebherr | 0297-239955 | www.buram.nl |
Miele | 0347-378888 | www.miele.nl |
Pelgrim | 088-8821802 | www.hps.nl |
Siemens | 088-4244020 | www.siemens.nl |
Whirlpool | 076-5306400 | www.whirlpool.nl |
Op deze pagina hebben we de meest gestelde vragen, voorzien van antwoorden, voor je op een rij gezet. Staat jouw vraag er niet tussen of wil je direct contact met onze service afdeling? Neem dan contact op per e-mail via service@dhomus.nl of bel 0418 - 55 66 00. Onze service afdeling is bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur.
Direct een gebrek, storing of schade melden? Vul het formulier in via onderstaande button.